عائلة الشاذلى علام
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

عائلة الشاذلى علام

في البداية نرحب بكم في منتدا الشاذلى علام وأتمني لكم الخير والسعادة في الدنيا والأخرة

الرئيسيةالبوابةاجددأحدث الصورالتسجيلدخول

نكت بنت لزينه part 2

كاتب الموضوعرسالة
dr_Eslamoo Elsayed
مدير المنتدى
مدير المنتدى
dr_Eslamoo Elsayed

نكت بنت لزينه     part 2 Empty
مُساهمةموضوع: نكت بنت لزينه part 2   نكت بنت لزينه     part 2 Icon_minitimeالإثنين سبتمبر 03, 2007 4:30 pm

مرة واحد مسطول قابل واحد قاله الساعة كام قاله خمسة وخمسة فرد عليه المسطول وقاله ما تعرفشى تقول عشرة وخلاص

مرة ثلاث مساطيل راكبين عربية ففجأة العربية وقفت فواحد قال للتانى :"انزل شوف العربية مالها" فنزل مطلعش فنزل التانى يشوفه مطلعش فنزل الثالث قال لهم :"فيه إيه ؟؟" فقالوا له :"هسسسسس العجلة نايمة"

لغز محشش: قطار يمشي 60 كلم في الساعة فكم عصفور في الشجرة اذا كان الببسي ب75 قرش؟

مره واحد غنى جاب عربيه فور باى فور جديده وركنها تحت البيت وكل يوم بليل يعدى من تحت البيت واحد مسطول يلاقى مكتوب ع العربيه 4x4 يروح كاتب = 16 ينزل الراجل صاحب العربيه الصبح يضايق ويوديها الميكانيكى يروح يصلح الصاج وكذا مره تتكرر الحكايه دى فالميكانيكى اقترح على صاحب العربيه فكره انه يكتب هو = 16 بدل ما الراجل السكران يكحت الصاج فرح الراجل وعمل كده قام الراجل السكران رجع بليل لقى مكتوب ع العربيه 4×4 = 16 راح جاب حجره وعمل علامة صح

مرة اتنين مساطيل قاعدين ومعاهم مراية فواحد مسك المراية وبص فيها وقال الشكل دة مش غريب عليا راح التانى مسكها وبص فيها وقاله إيه يا عم انت مسطول ده انا

مرة اتنيين مساطيل راكبين عربيه فواحد بيقول للتاني "حاسب قدامك شجره" فمردش عليه راح مزعق شويه وقال "حااااسب قداااامك شجرة" برضه مردش عليه طراااااخ خبطوا في الشجره فقال الاول "مش قلتلك قدامك شجره" رد عليه وقاله "اعملك ايه مش انت الي سايق"

مره اتنين مساطيل بيحششوا فواحد بيقول لصاحبه شايف النمله اللي فوق الجبل رد التاني وقاله اي واحده المغمضه ولا المفتحه

نظرية مسطوول: العلم نور والنور كهربة والكهربة خطر يبقى بنتعلم لية؟!

واحد مسطول الظابط قالة "اسمك اية" قالة "انا ياباشا? قالة "لا انا يا اخويا" قالة "سعيد يا باشا" قالة "سنك كام" قالة "انا يا باشا" قالة "لا انا يا اخوية" قالة "انت 42 43"

واحد مسطول اشتغل سواق تاكسي، شاورتله واحده، وقف وسألها "رايحه فين؟" قالتله "المهندسين" قالها "روحي بس ما تتأخريش"

اتنين مساطيل طالعين في الأسانسير واحد بيقول التانى "هو الاسانسير بطىء كده ليه؟" قاله "يمكن طالع على السلم"

أتنين مساطيل حبو يزيفو فلوس , راحوا عاملين فلوس كتير الورقه بـتمنتاشر جنيه , و راحو لواحد صاحبهم و قالو له معاك فكة تمنتاشر جنيه , قال لهم تاخدوهم تسعتين .

واحد مسطول راكب تاكسي سأله السا ئق ممكن تشوف لى الاشارة اليمين شغاله ولا لا! بص من الشباك وقال له شغاله مش شغاله شغاله مش شغاله !!!

بلدينا داخل عند حلوانى قاله عندك جاتو قاله اه قاله هاتلى قفصين ..

واحد سكران كان بيعاكس وحدة وحشة اوي بالليل فكان بيقول لها يا وحشة يا وحشة راحت ملتفتة ليه وقالت له يا سكران راح قايل لها طب انا سكران حفوق بكرة .. وانتي

اثنين سكرانين واحد قال للثانى تعرف بيعملوا اية فى اوروبا لما المطر بيمطر .. قاله لا معرفش .. قال له بيسبوها تمطر

--------------------------------------------------------------------------------

مقاول خذ عرض بناء كنيسة
المهم جاب العمال و هما بيبنوا بقوا يغنوا
صلوا على النبي ، هيلا هيلا ، صلوا على النبي
جا المقاول قلهم انتوا مجانين احنا نبني في كنيسة
دلوقت يمنعونا ويتخرب بيتنا ، محدش يغني ... قاموا سكتوا
تاني يوم جة لقاهم بيغنوا
بص على الحيطة ، هيلا هيلا ، بص على الحيطة
قام باصص ع الحيطة .. لقاهم كاتبين
صلوا على النبي ، هيلا هيلا ، صلوا على النبي

محشش ساب حتة حشيشة في البيت و نزل
و عندة 3 كلاب .. المهم لما رجع فتش على الحتة ملقهاش
قال مفيش غير كلب من الكلاب دول خذها !! طب يعرف ازاي
قام جاب الكلب الاول و غناله .. ياليل يا عيييني يا لييييل
قام الكلب هوهو و كان حيعضة .. قال لا مش هوة
جاب الكلب الثاني وقام يغنيلو .. ياليل يا عيييييني يا لييييييل
قام الكلب هوهو و قام يعضة .. قال لا ما فيش غيرة
جاب الثالث و بكل انسجام وطرب غناله
ياليلييييييييييي يا عينييييييييييييييييييييييييي يا ليل
قام الكلب ضحك وقال هاو هاو هاااااو .. نا تن تررن تررن نااااا .. هاو هاووو

ست ركبت اتوبيس و هي شايله ابنها الصغير
جت تدفع التذكرة الكمسري اتخض أول مابص للولد و قال
اللهم احفظنا ، انا عمري ماشفت عيل وحش كده
غطيه ياست حرام عليكي ‍
الست زعلت قوي و قعدت في كرسيها تعيط بحرقه
الراجل اللي جنبها سألها مالك يا مدام بتعيطي ليه ؟
قالت له الكمساري ده ماعندوش دم قل أدبه عليا و انا خفت أرد عليه
قال لها تخافي تردي ليه ؟ الأتوبيس مافيهوش رجاله؟
ردي عليه و لو فتح بقه بكلمة نخرشمه
قالت له عندك حق أنا هاروح ابهدل كرامته
قال لها : عداكي العييييييب
شيلي النسناس بتاعك بقي علشان تعرفي تتخانقي براحتك

مرة واحد بيقول لمراته: اعملى محشى
فقالت له: ما بعرفش .. قال لها: ماليش دعوة
راح الشغل ورجع لقى السفرة مليااااااااانة محشى
قال لها: مين اللى عمله؟
فقالت: معرفش .. فأشتكى للبواب
!! البواب رد وقاله: مش جايز الشقة ديه مسكونة يا بيه
فقال له: لاياعم أنا هروح شقة حلوان
طلع الشقة لقى العفش جاهز ومتوضب
وهو نازل لقى أربع عفاريت بيغنوا: هنروح حلوااان هنروح حلوااااااان

مرة واحد متجوز واحدة خاينة وفى يوم رجع من الشغل بدرى
فمراته سمعت صوت الباب فقالت للراجل اللى معاها استخبا فى الدولاب
ولما جوزها دخل عليها الأوضه
لقاها متغطية وعماله تقول آه يا بطنى آه يا بطنى
فجوزها بيفتح الدولاب عشان يجيب الدوا لقا راجل راح ضربه على وشه
وقاله أنت سايب مراتى عيانة وقاعد تلعب استغماية فى الدولاب

مره حرامي سرق فرخة وراح يكلها على شط النيل
فشافه عسكري وقل له مسكتك ياحرامي الفراخ
والريش جنبك اهو
فقال له الحرامي لا ياشاويش دي نزلت تستحمى
وقالت لى خلي بالك من هدومي

مره واحد راح لمدير سينما قالو انا مراتى جوه مع واحد صاحبها
انا هدخل اجبها قال له لا انا هدخل اجبهالك انا مش عاوز شوشره
دخل المدير السينما وقال فى واحد بره بيقول ان مراتو هنا
وقاعده مع صاحبها انا هطفى النور وهى تخرج
طفى النور وولعه لقى السينما فاضيه

مره واحد محشش ماشى فى الشارع لقى عمود عليه يافطه فوق
قال انا لازم اعرف اليافطه دى مكتوب عليها ايه
قعد يطلع على العمود لحد اليافطه لقا مكتوب عليها
(احترس من البويه)

محشش عايز يقول للناس انه بسمع طرب أصيل وكدا
وبحب يسمع وردة وفريد الأطرش .. قام قايل
يا نااااااس ... يا عااااالم ... انا بحب وريد وفردة

ظابط مرور لقى شقته ضيقه عملها إتجاه واحد ..
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بلدينا داخل عند حلوانى قاله عندك جاتو قاله اه قاله هاتلى قفصين ..
واحد سكران كان بيعاكس وحدة وحشة اوي بالليل فكان بيقول لها يا وحشة يا وحشة راحت ملتفتة ليه وقالت له يا سكران راح قايل لها طب انا سكران حفوق بكرة .. وانتي
اثنين سكرانين واحد قال للثانى تعرف بيعملوا اية فى اوروبا لما المطر بيمطر .. قاله لا معرفش .. قال له بيسبوها تمطر
مره واحد مسطول اوى راجع بيتهم الساعه اتنين بليل فاخته فتحت له الباب قام ضربها بالقلم على وشها طاخ وقالها كنتى فين لحد دلوقتى.
اتنين مساجين اتفقوا يكسروا باب السجن ويقتلوا الحارس ويهربوا. كسروا باب السجن ملقوش الحارس قعدوا يستنوه
جماعة حشاشين قاعدين في غرزة قالوا عايزين كبريت واحد منهم قال أنا اجيبلكم الكبريت طلع ودخل من الباب الثاني قال يا جماعة ألاقى عندكم كبريت قالوله استريح لسه باعتين واحد أول ما يرجع نديلك واحد.
فيه واحد غبي قاعد يصلي وسمع اثنين بيشكروا ف صلاته، قطع الصلاة والتفت وقالهم: وكمان صايم
مرة وحدة وحشة اوي كل ام الناس يشفوها يقولو عليها انتي شكليك وحش المهم طلعلها عفريت وقال لها شبيك لبيكي انتي عوزا ايه قالت له نفسي اي حد يشوفني يقع فيا قال لها العفريت روحي وانتي بلاعه
محشش قالوا له قول لنا طير بحرف الكاف قالهم كنتاكي
واحد غبي وقع في حفرة ومش عارف يخرج منها، اول مرة حاول يخرج معرفش، تاني مرة حاول يخرج معرفش برضه، تالت مرة قال لو معرفتش اخرج المرة دي هروح
بلديتنا راح ينشر خبر فى الاهرام ملقاش حبل
واحد فقير عدى من قدام الجزار وبص للحمة بتمعن ... وقال لها حتروحى النار
واحد رفيع جدا راح وقف ف وسط الناس وقعد ينادي ويقول من يجي يتحداني من يجي يصارعني، مفيش رجاله هنا والا ايه، طلعله واحد من الناس عضلات الراج لقال بقينا اتنين من يتحدانا من يصارعنا..
اتنين مساطيل قاعدين مر عليهم جنازة - جنازة مين دي؟ - عبد اللطيف تاني يوم نفس الحكاية - جنازة مين دي؟ - عبد اللطيف تالت يوم نفس الحكاية - جنازة مين دي؟ - عبد اللطيف - هو ماله حظه مهبب كده ليه؟
واحد مسطول ماشى فى الشارع لقى عمود نور مكتوب عليه شقة للايجار راح قعد يخبط على العمود لغاية لما جاله مسطول تانى قال له انت بتعمل ايه هنا قال له اصلى لقيت مكتوب شقة للايجار قمت قعدت اخبط بس محدش رد علىّ قام التانى قال له غريبة مع ان الجماعة منورين النور فوق

الأول : قلت لي انك ستبقى صديقي إلى النهاية إذن أقرضني مائة درهم !
الثاني : لقد وصلنا إلى خط النهاية مبكراً !

ركب مدير متكبر تاكسي وقال للسائق هيا بسرعة إلى المنزل .
السائق : وأين المنزل !؟
المدير : ليس من شأنك

محشش دافن نصه بالأرض ليش يصور فيديو كليب أنا عايش ومش عايش

مرة ولد صغير واقف على السلم لقى راجل كبير طالع على السلم . الراجل سئل الولد أنت عايزحاجة ياشاطر؟ الولد قاله لوسمحت أضرب الجرس أحسن مش طايله ،الراجل ضرب له الجرس وقال له عايز حاجة تانية ياشاطر؟ الولد قاله ياللا بينا نجرى بسرعة

مره واحد ركب اوتوبيس شاف واحده قاعده راح بصلها فبصتله , ضحكلها ضحكتلو غمزلها غمزتلو راح شاورلها
على المحطه , فنزلت ....راح قعد مكانها

مره حارس من حراس الحدود كان بيعدى عليه كل يوم واحد راكب عجلة و فيها جردلين رمل فكان الحارس يقعد يفضى الجرادل علشان فاكر ان الراجل بيهرب فيها مخدرات لكن مكانش بيلاقى فيها غير رمل بس ...كل يوم عالحال ده ..لغاية ما زهق..وبعدين جه فى مره اجبره عالاعتراف باللى بيهربه فقال له انا باهرب عجل

مرة واحد راح محل سندوتشات سال الراجل :عندك سندوتش هامبرجر من غير كاتشاب -رد عليه و قاللو :مفيش كاتشاب تخده من غير مسترده؟

سباك راح حفلة لقى واحد بينقط رقاصة راح مراكبله جلدة

بلدياتنا فتحوا محل بيتزا .....سموه بيتزا هعععععععععععع

واحدة ست تخينة قوى قوى مش عارفين يوزنوها علشان الميزان كل مرة ينكسر جابوا احدث ميزان من برة وقالوا خلاص هنعرف وزنها بعد ماطلعت على الميزان الميزان خرج ورقة مكتوب عليها لو سمحتوا ياجماعة واحد واحد بالدور

شعر الرجل أن في بيته لصاً فتوجه إليه شاهراً مسدسه فبكى اللص طالباً رحمته
لكن الرجل صمم على تسليمه للشرطة،
وفجأة سمع الرجل صوت ابنه يقول : أعطني المسدس لأملأه لك بالماء
مرة اتنين مساطيل واقفين فى الشارع. عدت من قدامهم جنازه فواحد منهم بيقول للتانى هى الجنازه دى بتاعت مين؟ فرد عليه التانى: دى بتاعه الحاج محسن.
بعديها بيوم نفس الاتنين واقفين فى الشارع وعدت من قدامهم جنازه تانيه فالاول سال التانى هى الجنازه دى بتاعه مين؟ فرد عليه التانى دى بتاعه الحاج محسن فرد عليه الاول: لا حول ولا قوه الا بالله هى مال الدنيا ملطشه مع الحاج محسن اليومين دول ليه

مره واحد مسطول داخل اجزا خانه وبيقول للصيدلي عايز نص كيلو لحمه قاله حضرتك دي صيدليه قاله ياعم انا مالي انا عايز نص كيلو لحمه فدخل واحد مسطول برضه فقال الصيدلي حضرتك البشمهندس عايز نص كيلو لحمه وانا بقوله دي صيدليه بعد اذنك فهمه قاله ياعم انا مالي انا جي اخد نص جبنه بيضه وماشي

مره واحد مسطول ركب تاكسى وقال للسواق انا عايز اروح كوكب تانى قام السواق نزله فى الصحراء
قام المسطول قابل واحد بيقول (انا ميت من الشمس) فرد عليه (وانا حسنين من الارض)

مره واحد مسطول فتح التلاجه فلقى الجيلى بيترعش فقاله ماتخفش انا هشرب ميه

بيقولك مرة تلاتة مساطيل اوى قالوا هنتخيل ان كل واحدفينا سجارة هنطفيها ازاى
فا الاول نام على الارض وداس على نفسة بالجزمة والتانى رمى نفسة فى الزبالة والتالت حدف نفسة من الشباك فافى واحد معدى مسطول اكتر واكتر فقال احرقونا بقى

اتنين مساطيل طينة طلبت معاهم ان اول واحد هيعدى من الشارع يقطعوا رقبته ويلعبوا بيها كورة فلقوا واحد معدى من الشارع اتارية مسطول اكتر منهم. المهم وقفوه وقالوله احنا طلبت معانا نطير رقبتك ونلعب بيها كورة راح مطلع سكينة وضربها فى دماغه وقالهم دا انا افسيها قبل ما تلعبوا بيها

محشش قالوا له قول لنا طير بحرف الكاف قالهم كنتاكي

https://khaled.all-up.com/profile.forum?mode=editprofile

نكت بنت لزينه part 2
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-